Turundus aastal 2050

Siit-sealt valdkonna asjatundjate käest võib juba kuulda ennustusi, milline on turunduse sisu 30 aasta pärast. Ehkki sinna on maailmatuma aeg, on paslik praegu nendele trendidele otsa vaadata – nii pikaajaliste strateegiate loomiseks kui ka selleks, et lihtsalt on põnev teada. 

1. Aina täpsemalt kohandatud reklaam. Personaliseeri või sure!

Juba praegu on seis selline, et 80% tarbijatest ostavad suurema tõenäosusega, kui neile näidata isikustatud reklaame. Kusjuures 71% sellekohases uuringus osalenutest on olnud lausa pettunud, kui neile näidatav reklaam oli umbisikuline.

Et konkurentsis püsida, võib turundussõnumite personaliseerimine tulevikus aina tähtsamaks muutuda. See käib muide ka sisuturunduse kohta!

2. Massimeedia reklaam hääbub

Visionäär Michael Haupt ennustab, et juba aastal 2030 võib reklaam massimeedias olla kadunud. Seda asendaksid näiteks äärmiselt sihitud reklaamid nutitelefonides ja personaalsed juturobotid. Kui hetkel on kuum teema sisuturundus, siis kümne aasta pärast võib turunduse põhirõhk olla juba tarbija tulevikuvajaduste, -soovide ja -trendide täpsel ennustamisel ning nendele reageerimisel. 

3. Personaalsed juturobotid

Kas sa filmi Her oled näinud? Selle peategelaseks on üksildane mees, kel tekib suhe virtuaalse tehisintelligentse assistendiga. Michael Haupt näeb ette, et masinõppe ja tehisintelligentsi abil muutuvad tänased juturobotid asjalikumaks, inimlikumaks ja võivad meile asjakohased turundussõnumid välja filtreerida. 

4. Tehnoloogia “kaob”

Nutikat tehnoloogiat tuleb tegelikult järjest juurde, aga futuroloog David Smithi hinnangul imbub see ühel hetkel nii tugevalt meie ellu, et selle nähtav osa kaob. Klaviatuurid, hiired, puutetundlikud ekraanid ja (teleri)puldid on meil hetkel kasutusel vaid seetõttu, et meil ei ole paremat, veel otsesemat viisi oma mõtet seadmesse kohale viia. Tehnoloogia kadumise märke on siin-seal näha juba täna, näiteks on võimalik tellida äpi abil pitsat nulli klikiga.

Kui need trendid reaalsuseks saavad, siis miks ei võiks aastal 2050 reklaame otse inimese mõtetesse sihtida? 

Nagu näha, on läbivaks märksõnaks personaalsus, mille aluseks on aga andmed. “Tahan personaliseeritud reklaame, aga kas tahan, et ettevõtted minust nii palju teavad?!” Selle paradoksaalse küsimuse ümber on asjatundjad juba mõtteid mõlgutanud – selle kohta tuleb ka järgmine turunduskoomiks.